Ota yhteyttä

Sky Sports käyttää Sharpin BIG PAD -näyttöjä innovatiivisina "taktiikkatauluina"

Sharp ilmoitti tänään, että Sky-televisioyhtiö käyttää yrityksen palkittuja BIG PAD PN-70TW3 -näyttöjä Sky Sportsin jalkapallopelien analysoinnin lippulaivaohjelmassaan Monday Night Football.

Sky Sports oli jo vuosia sitten kosketusnäyttöjen puolestapuhuja, kun kanava alkoi etsiä uutta interaktiivista, suurikokoista kosketusnäyttöä Monday Night Football -televisio-ohjelman tunnettua "Tactics Table" -inserttiään varten. Kanavan edustajat kääntyivät Broadcast & Production Services (BPS) -yrityksen puoleen, joka on radio- ja TV‑lähetyslaitteistojen ja äänentoistolaitteistojen johtava toimittaja.

Taktiikkataulun avulla Sky Sportin jalkapalloasiantuntijat voivat luoda pelin tärkeät hetket digitaalisesti uudelleen ja käyttää näytössä graafisia komponentteja havainnollistaakseen erilaisia taktiikkaskenaarioita, joita jalkapallojoukkue voi soveltaa tietyissä tilanteissa. Sky Sports toivoi BPS:n esittelevän ja toimittavan kosketusnäyttöratkaisun, joka täyttäisi televisiokanavan kaikki vaatimukset: näytön piti olla niin luotettava ja kestävä, että se kestäisi säännölliset kuljetukset, se oli pystyttävä asentamaan pöydän muotoon ja sen kuvantoistolaadun oli oltava korkea, resoluution suuri ja värilämpötilaskaalan laaja.

Tutustuttuaan moniin eri vaihtoehtoihin Sky Sports valitsi Sharpin BIG PADin parhaaksi ratkaisuksi tiiminsä tarpeisiin. Näyttö on sittemmin osoittautunut korvaamattoman arvokkaaksi osaksi Monday Night Football- ja Friday Night Football -ohjelmien tuotantoa.

"Olemme hyödyntäneet näissä TV-ohjelmissa hyvin paljon tekniikkaa, ja Sharpin BIG PAD ‑näyttömme ovat osoittautuneet erittäin luotettaviksi ja vakaiksi, mikä on ehdottoman tärkeää, jotta käyttämämme järjestelmät ja tuotteet toimivat ongelmitta live-esityksen aikana", Sky Sportin tekniikkapäällikkö Brian Naylor sanoo.

"Sky on ollut interaktiivisten näyttöjen puolestapuhuja tekniikan esittelystä alkaen, ja olemme kulkeneet pitkän matkan aivan ensimmäisten mallien jälkeen. Monday Night Football- ja Friday Night Football -lähetysten takana olevalle tiimille tärkeää on se, että he pystyvät analysoimaan otteluita ja välittämään ajatuksiaan katsojille innovatiivisella ja innostavalla tavalla kosketusnäyttötekniikan avulla. Tästä syystä tekniikka ei saa olla monimutkaista ja vaikeaa, vaan sen käyttämisen on oltava suhteellisen intuitiivista ja mutkatonta. Jos ohjelman vetäjän täytyy kahlata ikävystyttävissä valikoissa, vaarana on katsojien kyllästyminen."

BIG PAD -näytön nopean reagoinnin ja intuitiivisen 10 kosketuspisteen multi-touch-infrapunatekniikan ansiosta ohjelman vetäjä ja tuotantotiimi voivat helposti ja nopeasti tehdä raflaavia otteluanalyyseja sekä ennen merkittävää ottelua, että heti sen jälkeen.

Sky Sports -tiimi päivitti käyttämänsä kosketusnäytöt Sharpin uusimpaan malliin BIG PAD PN-70TW3, joka jatkaa Sharpin uraauurtavien interaktiivisten näyttöjen perintöä. 70-tuumaisen näytön viive on minimaalinen ja siihen voidaan kirjoittaa ja piirtää hyvin luonnollisella tavalla, joka muistuttaa pitkälti älypuhelimen tai tabletin käyttöä. BIG PAD -näyttöä on sisäänrakennettujen kahvojen ansiosta myös helppo käsitellä, mikä on erittäin tärkeää TV-ohjelmia tuotettaessa, koska laitteita on usein siirrettävä paikasta toiseen.

Naylor jatkaa: "Sky-kanavalla on käytössään neljä tällaista näyttöä, joita siirretään säännöllisesti studiosta toiseen. Näyttö on kestävä ja suhteellisen kevyt ja lisäksi sen sivuilla on erityisen käytännölliset kahvat. Veimme hiljattain Tactics Table -lähetyksessä käyttämämme BIG PAD -näytön Lontoosta Liverpooliin Monday Night Football -pätkän kuvaamista varten. Joidenkin muiden näyttöjen kanssa tämä ei olisi ollut yhtä helppoa."

Sharp UK:n Stuart Sykes sanoo: "Live-lähetyksissä tekniikan on ehdottomasti oltava sekä luotettavaa että tarpeeksi kestävää studioympäristöä varten. Olemme ylpeitä voidessamme varustaa Sky Sports -tiimin kosketusnäytöillä, joihin he tietävät voivansa luottaa ja jotka auttavat heitä tuottamaan joitakin suosituimmista jalkapallopelien analysointiohjelmistamme."

Ota yhteyttä

HERMAN LUNDQUIST
Nordic Marketing Director
herman.lundquist@sharp.eu

Social