Ota yhteyttä

Sharpin infonäytöt auttavat kivijalkaliikkeitä kilpailemaan verkkokauppojen kanssa

Sharpin tuodessa markkinoille PN-M- ja PN-B-valikoiman infonäytöt Birgit Jackson, Sharpin visuaalisten ratkaisujen kaupallinen johtaja katsoo, että Sharp auttaa jälleenmyyjiä parantamaan ostoskokemusta. 

Kivijalkaliikkeiden kuolemaa internetin verkkokauppojen lisäännyttyä on ennakoitu monien vuosien ajan. Vaikka onkin totta, että monet kivijalkaliikkeet ovat kärsineet, kaikkea ei ole menetetty.

Kivijalkaliikkeet nähdään yhä enemmän vapaa-ajan kokemuksina, paikkoina, missä koetaan toisin kuin verkosta ostettaessa. Liikkeet ovat siirtymässä pois verkkokauppojen kilpailijan asemasta toimimaan yhdessä niiden kanssa, tarjoten asiakkaille uuden tavan tehdä ostoksia.

Kaupankäynnin painottuessa verkkoon sellaiset liikkeet hyötyvät muutoksesta eniten, jotka ymmärtävät internetin rajoitukset. Asiakkaat esimerkiksi haluavat koskettaa ja kokeilla tuotteita ennen ostamista. On myös liikkeitä, jotka tarjoavat kokemuksia ja yhdistävät onnistuneesti parhaat ominaisuudet sekä verkkomaailmasta että perinteisestä kivijalkaliikkeestä.

Infonäytöt kadunvarren liikkeissä

Menestyäkseen liikkeiden on houkuteltava ihmiset sisään ja saada heidät nauttimaan kokemuksestaan. Kiinteä osa tätä uutta ostoskokemusta ovat infonäytöt kaikissa muodoissaan – yksinkertaisista näytöistä interaktiivisiin näyttöihin. Ihmiset haluavat kokea uusia asioita ja tekniikkaa voidaan käyttää hyväksi tekemään myymälästä houkuttelevampi.

Olet varmasti nähnyt erilaisia infonäyttöjä myymälöissä. Jokainen näyttö on suunniteltu tehostamaan myyntiä ja antamaan lisätietoa tuotteista, tai ne voivat kertoa tarjouksista. Nähtävillä on myös moninäyttöasennuksia, jotka esittävät videoita tuotemerkeistä. Useamman näytön kokonaisuus on asennettu yleensä erityisellä tavalla esim. videoseinäksi.  

Jälleenmyynnin yhtäläistäminen

Me Sharpilla uskomme, että infonäytöt ovat yksi tärkeistä välineistä, joita jälleenmyyjät voivat käyttää myymäläsuunnittelussaan asiakkaiden houkuttelemiseksi. Vaihtoehtoja on paljon, ja jälleenmyyjien on punnittava kokonaistavoitteitaan valitessaan mahdollisimman tehokkaat näytöt

Jälleenmyyjien on tarkasteltava tilojaan ja määriteltävä, mitkä näytöt toimisivat parhaiten – haluavatko he interaktiivisen näytön sisäänkäyntiin, jotta käyttäjät voivat löytää jotain erityistä hyvin nopeasti, vai haluavatko he houkutella asiakkaita sisään kiinnostavalla näytöllä?

Jos jälleenmyyjällä on voimakas vaikutus verkossa ja hän haluaa heijastaa tämän myös myymäläänsä, interaktiivisilla näytöillä voi olla keskeinen rooli. On esimerkiksi mahdollista käyttää BIG PAD -näyttöjä samanlaisen verkkoselauskokemuksen luomiseksi kuin kannettavassa tietokoneessa, tabletissa tai älypuhelimen kosketusnäytöllä. Silloin näyttö tuottaa välitöntä ostoskokemusta, joka yhdistää verkossa olevan laajan tiedon myymälään.

Olemme huomanneet, ettei myymälästä ostaminen ole enää olennaista. Myymälä toimii pääasiallisesti positiivisena käyttäjäkokemuksena, kun asiakkailla on mahdollisuus koskettaa ja tuntea tuotteet ja tehdä sitten tilauksensa verkossa.

Tässä tapauksessa myymälä tekee merkkiä tunnetuksi ja lisää uskollisuutta. Tämän päämäärän saavuttamiseksi on tärkeää tehdä käyttäjäkokemuksesta oikeanlainen, saada asiakkaat tuntemaan olonsa mukavaksi ja saada heidät haluamaan viettää enemmän aikaa liikkeessä.

Tarvitaan monenlaisia näyttöjä; interaktiivisista näytöistä videoseiniin -mieluiten epätavallisessa kokoonpanossa. Siksi Sharp on kehittänyt joukon erilaisia näyttöjä, joista jokainen tarjoaa jälleenmyyjälle ainutlaatuisia tapoja esitellä tuotteita ja informoida asiakkaita. Vaihtoehtoina voivat olla esim. myymälän kulmissa käytettävistä, mielenkiintoa herättävistä kallistettavista näytöistä katto- tai lattia-asennuksiin, joilla voidaan luoda haluttu myymäläympäristö.

Viimeisimmät PN-M- ja PN-B-näyttömme ovat ihanteellisia jälleenmyyjille. Niitä voi kallistaa 90 asteeseen saakka, mikä lisää sekä asennuksen joustavuutta että vapautta näytön sijoittamiseen.

PN-M-sarjassa ei viehätä pelkästään asennuksen joustavuus, sillä näyttö on joustava myös sisällön kannalta, koska siinä on näytön älykkyyttä lisäävä sisäänrakennettu SoC (System on Chip) -järjestelmä, jolla voi hallita helposti sisältöä erikoistuneiden sisällönhallintasovellusten kautta.

Digitaaliset kokemukset   

Autojen esittelytilat ovat erinomainen esimerkki siitä, kuinka infonäytöt voivat parantaa ostoskokemusta. Auton itsensä ollessa esittelytilassa monia siihen liittyviä lisävarusteita, kuten renkaita tai viimeistely- ja sisustusvaihtoehtoja voidaan katsella digitaalisesti ilman, että kaikkien vaihtoehtojen tarvitsee sijaita autojen esittelytilassa.

Infonäytöt antavat jälleenmyyjille mahdollisuuden tarjota laajan joukon tuotteita joutumatta säilyttämään suuria varastomääriä myymälän sisällä. Esittämällä asiakkaille kuvia, jotka ovat mahdollisimman lähellä todellisuutta ja näkyvät paremmin esim. 4K-näytöiltä kuin asiakkaan omilla laitteilla, asiakkaat pääsevät tutustumaan tuotteisiin kätevästi.

Jälleenmyyntiala on kaivannut tätä digitaalista kokemusta, joka on hyvin lähellä todellisuutta. Valmistajana Sharpilla on tehtävänä pyrkiä tarjoamaan näyttöjä, jotka tarjoavat joustavaa asennusta, korkeampaa resoluutiota ja monipuolisempia liitäntämahdollisuuksia. 

Inspiraatiota ja messuja 

Tapahtumat ja messut ovat ideaalinen mahdollisuus jälleenmyyjille saada tarvitsemaansa inspiraatiota pitääkseen myymälänsä ajan tasalla, ja puhuakseen valmistajien ja ratkaisuntarjoajien kanssa tarpeistaan. Otamme osaa tulevaan Digitaalisten näyttöjen huippukokoukseen Saksassa, vieraile luonamme S-1-esittelypisteessä keskustellaksesi infonäytöistä.

Jälleenmyyntiala muuttuu ja vaikka myymälät näyttävät ja tuntuvat vieraammilta kuin ennen, se ei ole huono asia. Tekniikka auttaa jälleenmyyntialaa täyttämään uuden asiakassukupolven tarpeet välittämällä kokemuksia ja vapaa-ajan mahdollisuuksia, joista ennen saatoimme vain uneksia. 

Jos haluat tietää lisää siitä, kuinka Sharpin digitaaliset ratkaisut voivat auttaa jälleenmyyntiäsi, ota meihin yhteyttä. 

Ota yhteyttä

HERMAN LUNDQUIST
Nordic Marketing Director
herman.lundquist@sharp.eu

Social